25 Mayıs 2010 Salı

MODÜL 5 TE ÖĞRENDİKLERİM

-Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?

-Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?

-Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?

-Oldu.Öğrenme ortamında olan öğrenci karar verme sürecine katılan,kendi öğrenmesini yönlendirebilen değerlendirebilen birey olarak öğrenmeyi okul bittikten sonra da devam ettirir.
-Ara değerlendirmeler ve denetim listeleri ile
-Akran geri bildirim ,grup tartışmaları ile aktif hale getiririm

3 yorum:

  1. Öğrenciler denetim listeleri,değerlendirme tabloları hazırlayıp kullanırlar,daha derin düşünmelerine, kendi kendilerine öğrenip öğrenmediklerini değerlendirmelerine olanak tanıyan sorularla karşılaşırlar.Hedefler belirlerler, görevler tanımlarlar ve nelerin öğrenilebileceğine ilişkin kestirimde bulunurlar.Öğrenme sürecindeki güçlükleri belirlerler, bunları ortadan kaldırma yolları düşünürler.Arkadaşları ile geribildirim alışverişinde bulunurlar.
    Bu tür olanakları elde ettiklerinde, öğrenme sürecinin denetiminde kendilerinin de söz sahibi olduğu inancını geliştirirler. Bu durum, başarılı olma konusunda öz-güvenlerinin, öz-yeterlik algılarının gelişmesine, öğrenme sürecine daha etkin ve istekli katılmalarına yardımcı olur.

    YanıtlaSil
  2. öğrenci merkezli değerlendirmenin hangi metodlarla ve hangi evrelerde kullnılacağı konusunda yardımcı oldu
    öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini dersin değişik bölümlerinde soru cevap yöntemi öğrenci değerlendirme formları kullnılarak değerlendirilebilir
    akran değerlendirme formları, öz değerlendirme formları kullanılabilir

    YanıtlaSil
  3. Bu tür olanakları elde ettiklerinde, öğrenme sürecinin denetiminde kendilerinin de söz sahibi olduğu inancını geliştirirler. Bu durum, başarılı olma konusunda öz-güvenlerinin, öz-yeterlik algılarının gelişmesine, öğrenme sürecine daha etkin ve istekli katılmalarına yardımcı olur.

    YanıtlaSil